Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Μία καθυστερημένη επίσκεψη.



       Παιδάκι ήμουν όταν αποφασίστηκε από το σχολείο να μας πάνε εκδρομή στην Ακρόπολη.Ήμουν δεν ήμουν 10-11 ετών.Έχουν περάσει βλέπετε τόσα πολλά χρόνια που το είχα ήδη ξεχάσει.Πάντα από τότε και όταν μεγάλωσα ήθελα να ξανανέβω στον ιερό βράχο, εκεί όπου 2.500 χρόνια πριν κατά τον χρυσό αιώνα του Περικλή ανοικοδομήθηκε ο Παρθενώνας,το Ερέχθειο κλπ...Δυστυχώς όμως όλο κάτι συνέβαινε.Πάντα ανέβαλλα αυτήν την επίσκεψη.Ερχόντουσαν τουρίστες από όλες τις πλευρές και τα μήκη και πλάτη του πλανήτη για να θαυμάσουν το έργο και εγώ με ένα λεωφορείο απόσταση δεν αποφάσιζα να πάω.Όμως με την εισαγωγή του μαθήματος της μυθολογίας στην Γ' Δημοτικού της κόρης μου και της περιέργειας της, μου ανακίνησε το ενδιαφέρον για αυτήν την επίσκεψη.
         Η αλήθεια είναι ότι κοιτούσα από πέρισυ το πρόγραμμα και έβλεπα ότι για να ανέβει κανείς στην Ακρόπολη (όχι και στο μουσείο) θα έπρεπε να εκταμιεύσει 12 € το άτομο.Για μια οικογένεια με 3 μέλη (2 ενήλικες και 1 παιδί) λοιπόν το κόστος ήταν στα 30 €.Απαγορευτικό για την κατάστασή μου.Ευτυχώς όμως υπήρχαν και μέρες με δωρεάν είσοδο.Το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου λοιπόν η επίσκεψη ήταν δωρεάν και δεν χάσαμε την ευκαιρία.Γινόταν το αδιαχώρητο στην Ακρόπολη βέβαια, μιας και βοήθησε η δωρεάν είσοδος αλλά και ο υπέροχος καιρός. Θαυμάσαμε όλα τα μνημεία και το μεγαλείο των προγόνων μας.Βέβαια έχουν υποστεί πολλές καταστροφές τον τελευταίο αιώνα τα μάρμαρα και μιας και δεν υπάρχουν και κονδύλια, βλέπω στα επόμενα 100 χρόνια να έχουν καταρρεύσει και αυτά που σώζονται ακόμα.
          Το εισητήριο των 12 € είναι απαράδεκτο και δεν δίνει κανένα κίνητρο στους Έλληνες πολίτες να γνωρίσουν και να θαυμάσουν την ιστορία τους.Ας ελπίσουμε οι κυβερνώντες να το ξανασκεφτούν αν και δίνω πολλούς πόντους σε αυτό.Αυτοί το μόνο που σκέφτονται είναι πως θα τα αρπάξουν από τον λαό.Ακριβώς έξω από την είσοδο και τον γκισέ των εισιτηρίων δέσποζε επιβλητικό το νεοκλασικό κτίριο του Τσοχατζόπουλου δείγμα της αλλοτρίωσης των σύγχρονων πολιτικών.Η Ακρόπολη ακριβώς απέναντι φάνταζε αγέρωχη, σε πείσμα όλων εκείνων που σφετερίστηκαν την εξουσία, για να τους θυμίζει ότι κάποτε από αυτήν την πόλη πέρασαν πολιτικοί ΑΝΤΡΕΣ (Περικλής) που είχαν για γνώμονα το καλό των κατοίκων και την ευημερία τους σε ένα πραγματικό δημοκρατικό πολίτευμα.Ήταν μια συγκλονιστική εμπείρια που άρεσε και στη μικρή και περιμένω την επόμενη φορά που θα πάμε και στο μουσείο.

2 σχόλια:

  1. μπράβο ρε φρέντ, μπράβο!!! εγώ έχω να πάω από τότε που χτίστηκε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τρέξε να προλάβεις γιατί σε λίγο θα κατεδαφιστεί έτσι που πάμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή