Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Ο ξεφτίλας.






           Σήμερα θα αφιερώσω τον χρόνο μου σε μια είδηση που με απογοήτευσε (δεν μπορώ να πω ότι με ξάφνιασε) και αποκαθήλωσε εντελώς στα μάτια μου ένα από τα παιδικά μου ινδάλματα.Η είδηση κατ’αρχάς είναι αυτή.Όταν ήμουν μικρός σαν παιδί και εγώ έπαιζα συνέχεια ποδόσφαιρο.Βλέπεις δεκαετίες 70-80 δεν υπήρχε το internet να μπαίνουμε στα facebook, twitter και λοιπά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (σκατά δικτύωση βέβαια αφού το μόνο που κάνεις είναι να αποξενώνεσαι). Τότε λοιπόν το μόνο που κάναμε ήταν να βγαίνουμε στα πάρκα, στις πλατείες και στις αλάνες και να παίζουμε ποδόσφαιρο με τις ώρες.Να παίζουμε μέχρι να μην μπορούμε να πάρουμε τα πόδια μας.Να γυρνάμε κατάκοποι σπίτι και αναψοκοκκινισμένοι αλλά πάντοτε χαρούμενοι.Επειδή λοιπόν τότε, τις αγνές αυτές εποχές, ήμουν Ολυμπιακός θυμάμαι από τότε την φιγούρα του Τάσου Μητρόπουλου.Τον θυμάμαι για τον ποδοσφαιρικό του τσαμπουκά, τον θυμάμαι να πετυχαίνει γκολ και να πανηγυρίζει περιστρέφοντας την γροθιά του και κάνοντας μικρά,κοφτά πλαϊνά βήματα για να προσδώσει ακόμα περισσότερη δύναμη στο σφιγμένο του χέρι.

   Για μας τους Ολυμπιακούς ο Μητρόπουλος αντιπροσώπευε τον τσαμπουκά και την μαγκιά του απλού λαϊκού ανθρώπου.Του ανθρώπου που δεν μασάει πουθενά και δεν καταλαβαίνει από δυσκολίες.Όσο δύσκολη και αν ήταν η έδρα που πήγαινε η ομάδα, ο Τάσος ήταν εκεί.Πάντα έπαιρνε τον ρόλο του μάγκα,του αδέκαστου και του δίκαιου.Για πολλούς από εμάς αποτέλεσε σημείο αναφοράς της ομάδας.Το προσωνύμιο «Ράμπο» εξάλλου δεν του δόθηκε τυχαία.Πρόσφερε τις υπηρεσίες του στην ομάδα για πάρα πολλά χρόνια.Κάποια στιγμή ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και έπρεπε να αποχωρήσει.Δεν θα μιλήσω για την μετακίνησή του στην ΑΕΚ μιας και είναι μια ομάδα που  για πολλούς λόγους (και για κάποιους συγκεριμένους ανθρώπους) συμπαθώ ιδιαίτερα.Θα αναφερθώ όμως για την μετακίνηση του στην ομάδα με σήμα την αλογοτροφή.Δεν φτάνει που πήρε την απόφαση τότε να μεταπηδήσει στην Παιανία και να διαγράψει την όλη του πορεία αλλά το έκανε και με μηδενικό παρακαλώ συμβόλαιο ακυρώνοντας έτσι την εικόνα του στα μάτια μου.Και μιλάμε για ένα σύλλογο που όποτε έπαιζε αντίπαλος τους τσακωνότανε και με 5-6 παίκτες....Μια «προδοσία» που μου είχε κάτσει βαριά στο στομάχι...Μετά από χρόνια σιγά-σιγά επανήλθε στο προσκήνιο και τον ενσωματώσαμε πάλι στην ομάδα όπου πολλές φορές ηγείταν των αποστολών σε διάφορα στάδια και έδωσε μαθήματα προκλητικής και τραμπουκίστικης συμπεριφοράς.Το γυαλί είχε ήδη ραγίσει.Εγώ τον είχα ήδη διαγράψει από την μνήμη μου.Μου ήταν απλά ένας αδιάφορος άνθρωπος.

Αφού όμως ήταν ενεργό μέλος της ομάδας δεν μπορούσα να μην παρακολουθώ τα τεκταινόμενά του.Αργότερα λοιπόν αποφάσισε να διάγει πεδίο δόξης λαμπρό κατεβαίνοντας στην πολιτική λες και είχε τίποτα να πεί.Αλλά να μου πείς και ποιός έχει όραμα για αυτό τον τόπο;Θυμάμαι ακόμα το εμετικό SMS που μου είχε έρθει στο κινητό (αφού δολίως είχε πάρει όλα τα νούμερα των κινητών από την ΠΑΕ, πράγμα παράνομο βέβαια) και έλεγε: "Αν τα ονόματα 'Τάσος Μητρόπουλος' και 'Ολυμπιακός' λένε κάτι στην καρδιά σας, σας περιμένουμε να μας ενισχύσετε στον αγώνα που δίνουμε για κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα".



Καραγκιοζάκο να ξέρεις ότι το ονόμα αυτό δεν μας λέει τίποτα πλέον και είναι ντροπή να χρησιμοποιούνται αυτά τα ουσιαστικά παρέα.Μητρόπουλος και Ολυμπιακός δεν είναι 2 έννοιες συνδεδεμένες μεταξύ τους.Ήρθε λοιπόν και αυτή η τραγική είδηση για να θυμίσει την ξεφτίλα του ανδρός....Άνοιξε ενεχυροδανειστήριο.Μερικοί μάλιστα λένε ότι έχει και άλλα.....

Πόσο ξεφτίλας είσαι ρε τραγικέ άνθρωπε;Έφτασες σε αυτό το ποταπό σημείο να εκμεταλλεύεσαι τον πόνο του κοσμάκη που δεν έχει να φάει και του δίνεις βήμα να ξεπουλήσει τις οικογενειακές και προσωπικές του αναμνήσεις και κειμήλια;Δεν σου έφταναν τα λεφτά που έβγαλες από τον Ολυμπιακό σαν παίκτης;Από τα μαγαζιά που είχες στον Κορυδαλλό;Από αυτά που έβγαλες σαν στέλεχος της διοίκησης;Θέλεις να βάλεις χέρι και να πάρεις κοψοχρονιά την περιουσία του απλού λαού;Αυτού που υποτίθεται ότι θα προασπιζόσουνα σαν φέρελπις νέος της πολιτικής;Έτσι σκόπευες να πολιτευθείς;Με αυτές τις ιδέες;Είσαι ένα ανθρωπάκι τελικά που το μόνο που κάνει είναι να πατάει πάνω στους άλλους για να αναρριχηθεί ο ίδιος στην κορυφή.Και εγώ με το φτωχό μου το μυαλό ρωτάω:Αν έρθει κάποιος και σου δώσει κάτι που αγαπάει πολύ, ας πούμε ένα αυτόγραφο σου πάνω σε μια φανέλλα του Ολυμπιακού που φορούσες, πόσο θα την κοστολογούσες ρε ελλεεινέ άνθρωπε;Τι τιμή θα έδινες σε αυτό το κειμήλιο του ένδοξου παρελθόντος σου;Υποθέτων μεγάλη γιατί ο Μητρόπουλος του παρελθόντος κάτι κόστιζε.Ο μεταγένεστερος δεν κοστίζει τίποτα....Η λήθη και η λησμονιά για σένα θα είναι η καλύτερη ανταμοιβή....



1 σχόλιο:

  1. ρε φίλε πολύ σοβαρά το παίρνεις... ρε μη χαλιέσαι τόσο... ο Τάσος είπαμε, δεν είναι και της υψίστου νοημοσύνης... ξύλο έπαιζε, αρρενωπός ήτανε, μπάλα (ας πούμε) έπαιζε, εντάξει πλάκα έχει... ΑΥΤΗ είναι η Ελλάδα ρε μαν, ΑΥΤΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή